logo
قسم القير (BMW transmission)

:: الملاحظات ::
المواضيع المتشابهه
الموضوع

الصورة الرمزية نديم
عضو مؤسس
قوة السمعة: 1465
نديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant future
11#
14-04-2009, 01:28 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الطنايا مشاهدة المشاركة
تسلم اخوي نديم بس المشكله ان ما عندنا حد ثقة تعتمد عليه في التصليح وشي 2 انا ما اسأل إلا بالأشياء المهمة إلي إهمالها يدخلك في متاهات بس ما اعتقدت ان اسئلتي هذي تتعبك.....
وشكراً

ياخوي الله يهديك انا ما اقصد انه استفساراتك ازعجتني او تعبتني...لا

انا اقصد انك انت طفرت وفلوسك راحت وانت تصلح وانت الي تعبت مو انا

اذا علي انا مافتحنا المنتدى الا عشان نجتمع ونسولف وننفع بعض
نديم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية نديم
عضو مؤسس
قوة السمعة: 1465
نديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant futureنديم has a brilliant future
12#
14-04-2009, 01:30 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amasa مشاهدة المشاركة
كلامك للطنايا يانديم ينطبق علي قول كيف ؟ بس الفرق ان سيارتي مهي تعبانة اخذتها نظيفة ماشاء الله ، ولا عمري شكيت منها الا امور خفيفة ، لكن طلبوها للبيع مني بدون مبالغة يمكن 6 اشخاص واللي كلمو اخوي عليها ممكن 5 او 6 برضه وبعده السيارة ماعينت خير كل مااصلح شغله طلعت لي شغله حرارة قير بكرات بواجي تفتفه صوفة جلد ثلاجة وابد وحده ورا الثانية واللي زاد الطين بله اني غشيم بي ام والديرة اللي انا فيها لو تبي فلتر زيت لها ماتلقى وماغير سطحه وحمل رايح جاي وادفع فلوووووووس ، والحمد لله على كل حال ، وفعلا كلامك صح انا افكر اصلحها وابيعها بس عشان ماابيع شئ مغشوش واللي يشتري ابي اعلمه وش غيرت وش ماغيرت ، لكن المشكلة اني تعودت على الب ام ولا انا قادر اركت موتر غيره . والله يعين ويساعد

كان الله في العون...وانا كنت ناوي انزل موضوع بهالخصوص..
نديم غير متواجد حالياً  
Bimmer متميز
قوة السمعة: 28
الطنايا is on a distinguished road
13#
14-04-2009, 09:19 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نديم الطيف مشاهدة المشاركة

ياخوي الله يهديك انا ما اقصد انه استفساراتك ازعجتني او تعبتني...لا

انا اقصد انك انت طفرت وفلوسك راحت وانت تصلح وانت الي تعبت مو انا

اذا علي انا مافتحنا المنتدى الا عشان نجتمع ونسولف وننفع بعض

تسلم أخوي على اهتمامك ....
بس انا نفس أماسا سيارتي شريتها مابها اي شي وكل ماشافها حد بايعني فيها وانا متأكد ان مشكلتها بسيطة ومربوطه ببعض والقهر ان حتى الوكالة لما اسرفسها يقولولي ما يظهر بها اي مشكله بالكمبيوتر والحمدلله ونفس الشي اخوي انا تعودت عليها وفي نفس الوقت ما اقدر ابيعها عشان ما اكون سبب في غش شاريها ....
وشكراً
الطنايا غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Pavari
Bimmer ذهبي
قوة السمعة: 88
Pavari is a jewel in the roughPavari is a jewel in the roughPavari is a jewel in the rough
14#
29-05-2009, 03:40 PM
أخــي المنيــر الطنايا

تأكـد لو أن المحرك يجمــع ضغط
( بالعادة يجي الضغط من تهريب جازجيت رأس المحرك )
لما إحتمل نظام التبريد من إحكامه ..!

ياسيدي إستنتاجي لهذة الحاله يأتي بسبب عــدم خلط محلول

الـ Anti-freeze coolant additive بالماء العــذب بنسبة 50/50

حين زيادة نسبة الماء العــذب عــن 50% فإن فرصــة الغليان تكون مرتفعــة

وبما أن محلول الـ Anti-freeze coolant additive موجود ولاكن بنسبة ليست متعادله .. تحول دون غليان الماء ولاكن تبقى جزئيات غير قابلة للتحكم جراء عدم توافق المحلول وتواجدة بكفاية تحول دون ذلك الغليان فتبدو على هيئة جزئءآت ظاغطــة تسهم في تحليل المعدن داخل أجزاء المحرك كما يحصل تماماً في بروزة على شكل صدى للأديترات النحاس والمحركات ذات الرأس الحديد يبدو من خلال غطاء الرديتر .

لـذى انصح بإختيار محلول ممتاز وأصلي ومتخصص للمحرك المعني وخلط محلول الـ Anti-freeze coolant additive والماء العذب بنسبة متكافئة 50/50

ولمـزيد من المعلومات راجــع أدناه :

(note: coolant and antifreeze refer to the same product, in below freezing, coolant lowers the freeze point hence the name anti-freeze and in warm weather coolant helps raise the boiling point, "coolant")
There are many types of [COLOR=green! important][COLOR=green! important]engine [COLOR=green! important]coolant[/color][/color][/color], colors range from the old standard green to the new blue coolant in the new [COLOR=green! important][COLOR=green! important]Mercedes[/color][/color] and BMW cars. All engine coolants help guard against corrosion and over heating if maintained properly. Some of the main differences between the green coolant and the newer mixes is the chemicals made to create the coolant. The new Red, Blue and Yellow coolants are more environmentally friendly and designed to last longer between services. All engine coolants are highly toxic and should be kept away from animals. You should not mix the different coolant types, if your engine came with red coolant then you should add red coolant only.
The manufacturers of Dexcool (red) have had a problem with the coolant lasting as long as it should, depending on the climate and [COLOR=green! important][COLOR=green! important]driving [COLOR=green! important]conditions[/color][/color][/color] the coolant can decompose causing coolant passage blockage in the radiator and engine block. See Below:

To avoid this problem simply change your coolant more often then the recommended 100,000 miles. Change your coolant every 40,000 miles to prevent this problem. All engine coolant must be replaced on a normal schedule to avoid the coolant changing its chemical **** composition to a acid ****. This condition will cause the coolant to eat away at internal engine parts, water pump seals and intake and head [COLOR=green! important][COLOR=green! important]gaskets[/color][/color], causing premature engine failure. The coolant mixture to water should be about 60% coolant to 40% water. Always add and check coolant level in the coolant reservoir when the vehicle is cold. Be careful of harsh cooling system chemical flushes because they can cause more damage then good, especially to aluminum heads, intake manifolds, and the engine block, read the warning carefully on the label before using.
Also see:

التعديل الأخير تم بواسطة Pavari ; 29-05-2009 الساعة 03:47 PM
Pavari غير متواجد حالياً